تعویض موتور

تعویض موتور قانونی

موتور نو ایساکویی و سایپایی

تعویض موتور قانونی

روش اول

تعویض موتور با موتور نو و شماره‌دار (بلوک ایساکویی) این روش امن‌ترین و قانونی‌ترین راه برای تعویض موتور است و برای خودروهای ایران خودرو پیشنهاد می‌شود. در این روش، شما موتوری را تهیه می‌کنید که از قبل دارای شماره قانونی است و توسط شرکت ایساکو (یا هر شرکت قطعه‌ساز معتبر دیگر) تأیید شده است.

مراحل انجام کار

دریافت مجوز: ابتدا باید از مراکز تعویض پلاک، یک مجوز دو برگی برای تعویض موتور دریافت کنید.

ثبت سفارش: مجوز دو برگی و مدارک خودرو را به نماینده مجاز یا فروشگاه معتبر ارائه دهید. آن‌ها موتور نو را با مشخصات خودروی شما، در سامانه ثبت می‌کنند

انتظار برای دریافت موتور: پس از ثبت سفارش، حدود یک هفته زمان می‌برد تا بلوک موتور نو به دست فروشنده برسد. مونتاژ و نصب: پس از رسیدن بلوک موتور، موتور جدید روی خودروی شما نصب و مونتاژ می‌شود

دریافت نامه قانونی: پس از نصب موتور، حدود دو هفته طول می‌کشد تا یک نامه قانونی آبی رنگ از شرکت سازنده (مانند ایران خودرو) به دست شما برسد

تعویض برگ سبز: با در دست داشتن نامه قانونی، باید برای تعویض برگ سبز خودرو نوبت بگیرید. این فرایند معمولاً یک روزه انجام می‌شود و مشخصات موتور جدید در برگ سبز شما ثبت خواهد شد

مزایای این روش: کاملاً قانونی است و جریمه‌ای ندارد. موتور دارای شماره قانونی و تأیید شده است.

روش دوم:

تعویض موتور با موتور خام و حک شماره این روش کمی پیچیده‌تر است و در صورت رعایت نکردن مراحل، ممکن است با جریمه همراه باشد. در این روش، شما یک موتور خام (بدون شماره) را تهیه می‌کنید و سپس شماره موتور قبلی یا شماره جدید روی آن حک می‌شود.

مراحل انجام کار

تهیه موتور خام: یک موتور خام بدون شماره را با نامه کاویان تهیه می‌کنید. این نامه نشان می‌دهد که موتور به صورت قانونی و از یک منبع معتبر تهیه شده است.

دریافت مجوز: همانند روش اول، باید از تعویض پلاک مجوز دو برگی را دریافت کنید

نوبت‌گیری برای حک شماره: با در دست داشتن مجوز دو برگی و نامه کاویان، برای حک شماره موتور، نوبت می‌گیرید.

مراجعه به مرکز حک شماره: به مرکز مربوطه مراجعه کرده و شماره موتور روی بلوک خام حک می‌شود. توجه داشته باشید که برای انجام این کار، هزینه‌ای بابت حک شماره از شما دریافت می‌شود.

جریمه و هزینه اضافی (در صورت نصب قبل از حک): اگر موتور خام را قبل از حک شماره، روی خودرو نصب کنید و سپس برای حک مراجعه کنید، جریمه خواهید شد. علاوه بر این، برای دسترسی به محل حک شماره، برخی از قطعات جلو موتور باید باز و بسته شوند که این کار هزینه‌ای بین 1 تا 5 میلیون تومان دارد.

نکته مهم: همیشه ابتدا شماره را حک کنید و سپس موتور را نصب کنید تا از جریمه و هزینه‌های اضافی جلوگیری شود.

تعمیر موتور پژو

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *